LAWAK PERTAMA:BAPAKU HEBAT!

Man: Bapa aku hebat. Dia polis. Semua orang takut ngan dia.
Ali: Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
Man: Wow! Bapa kau keja apa?
Ali: Tukang gunting rambut.


LAWAK KEDUA : TUKANG JUAL APA?

Pembeli: “Dik, telur sekilo berapa?”

Penjual: “Telur ayam atau telur itik?”

Pembeli: “Telur ayam.”

Penjual: “Telur ayam biasa atau ayam kampung?”

Pembeli: “Ayam biasa.”

Penjual: “Yang tempatan atau yang import?”

Pembeli: “Yang tempatan.”

Penjual: “Yang tempatannya mahu yang dari Ipoh, Kuala Selangor
atau Tampin?

Pembeli: “Yang Ipoh lah…” (Sambil terlihat kesal).

Penjual: “Mahu yang Ipoh Pusat, Barat, Timur, Utara, atau Selatan?”

Pembeli: “Adik nie jual telur atau nak jalan-jalan?”

Penjual: “Maaf kak, saya penjual mee rebus kat sebelah. Kebetulan
yang jual telur pergi makan. Saya disuruh berbual dulu dengan pembeli sampai dia datang.


LAWAK : BELAJAR MENGIRA

Seorang Guru Tadika bertanya kepada anak muridnya…
Guru : “Siapa didalam kelas ini yang mengenal nombor?”
Razif : “Saya Cikgu”
Guru : “Apa betul awak kenal nombor-nombor?”
Razif : “Ya Cikgu.. Saya telah belajar dengan ayah”
Guru : “Baiklah.. mari kita lihat…selepas 3.. berapa?”
Razif : “4”
Guru : “Bagus… Selepas 6?”
Razif : “7”
Guru : “Ya.. Bagus.. selepas 9?”
Razif : “10”
Guru : “Ya.. Bagus sekali… nampaknya ayahmu benar-benar mengambil berat tentang pelajaran kamu.. Okeylah.. Akhir sekali.. selepas sepuluh..berapa?”
Razif : “Jack, Queen, & King”

LAWAK TUJUH : INSURANS

“Anak: Mak … boleh saya berenang?

Mak: Tak boleh nak, air tu dlm(sambil menunjuk ke arah laut)

Anak: Ayah tu boleh berenang.. Dia pon bukan pandai berenang

Mak: Nak kau mesti ingat , ayah kau ada insuran! Beratus ribu ringgit lagi!!!”

Okylah..rasanya tue je kot selingan dari saya..Nanti saya sambung tentang sakaratul maut ya??